Retail United vinner nordiskt uppdrag för Lambi och Serla

Retail United vinner nordiskt uppdrag för Lambi och Serla

När Metsä Tissue behövde hitta en retailbyrå för varumärkena Lambi och Serla kallade de till pitch. Efter en omfattande process valdes Retail United som ny samarbetspartner.

Uppdraget gäller Lambi och Serla i hela Norden. Övriga samarbetspartners när det gäller kommunikation är ANR BBDO och Wörks, Retail United har retailuppdraget.

– För oss är det viktigt med en retailbyrå som inte bara är stark inom strategi och kreativitet, utan som även har en förståelse och kunskap om våra försäljningskanaler. Därför föll valet på Retail United, säger Gustaf Wetterwik, varumärkesdirektör för Lambi i Norden och Baltikum.

Metsä Tissue är en av Europas ledande tillverkare av pappersprodukter och är marknadsledande i Sverige inom sin kategori, främst med varumärkena Lambi och Serla. Lambi och Serla rymmer ett komplett sortiment av toalett- och hushållspapper och pappersnäsdukar.

I pitchen deltog flera byråer, alla med retail marketing som specialistområde.

– Vi är naturligtvis jätteglada för att Metsä Tissue valde oss. Det var en utmanande pitch där framförallt vår kunskap om de olika nordiska marknaderna kom till pass. Vi arbetar hårt för att vara en av de ledande retailbyråerna i Norden och det här är en fin bekräftelse på att vi lyckas, säger Andreas Broman, vd och Client Director på Retail United.

News