Retail United köper Agenda Retail Group
Retail United köper Agenda Retail Group
Retail United International köper Agenda Retail Group och stärker därmed ytterligare sin position som en ledande retailbyrå i Norden.
Retail United bildades för fem år sedan och har snabbt vuxit till en nordisk aktör med närmare 250 anställda och kunder som Alcro, Beckers, ATG, Lambi, Nespresso, Orkla, Playstation, Serla, Sibylla samt Sony. Byrån ser en fortsatt stark ökning av pan-nordiska och alltmer komplexa uppdrag vilket ökar behovet av ett integrerat helhetserbjudande. Det är bakgrunden till affären.
– Detaljhandeln förändras snabbt och företagen behöver en byrå som kan hjälpa dem förstå vilka kanaler för handel och kommunikation som kommer att vara deras viktigaste i morgon. Med Agenda Retail Group som del i Retail United får vi både kompetens och verktyg för att hjälpa våra kunder med den analysen, säger Andreas Broman, vd på Retail United.
De båda byråerna har samarbetat länge i olika kunduppdrag och vet att de kompletterar varandra väl. Agenda Retail Group, som har fem anställda och arbetar med kunder som Aftonbladet, Electrolux och Fjällräven, kommer att förstärka Retail United med analys och strategi – områden där de har bevisat sin kompetens under mer än 15 år.
– Retail Uniteds erbjudande inom reklam och aktivering kompletterar vårt eget på ett perfekt sätt. Vi får möjlighet att utveckla nya metoder och verktyg för att förstå konsumenterna och kartlägga detaljhandelslandskapet i fler dimensioner än vad vi tidigare kunnat göra. Därför känns det här som rätt väg framåt, både för oss och våra kunder, säger Fredrik Häggblom, vd på Agenda Retail Group.
För mer information, kontakta:
Andreas Broman, andreas.broman@retailunited.se eller 072-888 18 66
Fredrik Häggblom, fredrik@agendaretail.com eller 073-333 55 46 Share
Retail United bildades för fem år sedan och har snabbt vuxit till en nordisk aktör med närmare 250 anställda och kunder som Alcro, Beckers, ATG, Lambi, Nespresso, Orkla, Playstation, Serla, Sibylla samt Sony. Byrån ser en fortsatt stark ökning av pan-nordiska och alltmer komplexa uppdrag vilket ökar behovet av ett integrerat helhetserbjudande. Det är bakgrunden till affären.
– Detaljhandeln förändras snabbt och företagen behöver en byrå som kan hjälpa dem förstå vilka kanaler för handel och kommunikation som kommer att vara deras viktigaste i morgon. Med Agenda Retail Group som del i Retail United får vi både kompetens och verktyg för att hjälpa våra kunder med den analysen, säger Andreas Broman, vd på Retail United.
De båda byråerna har samarbetat länge i olika kunduppdrag och vet att de kompletterar varandra väl. Agenda Retail Group, som har fem anställda och arbetar med kunder som Aftonbladet, Electrolux och Fjällräven, kommer att förstärka Retail United med analys och strategi – områden där de har bevisat sin kompetens under mer än 15 år.
– Retail Uniteds erbjudande inom reklam och aktivering kompletterar vårt eget på ett perfekt sätt. Vi får möjlighet att utveckla nya metoder och verktyg för att förstå konsumenterna och kartlägga detaljhandelslandskapet i fler dimensioner än vad vi tidigare kunnat göra. Därför känns det här som rätt väg framåt, både för oss och våra kunder, säger Fredrik Häggblom, vd på Agenda Retail Group.
För mer information, kontakta:
Andreas Broman, andreas.broman@retailunited.se eller 072-888 18 66
Fredrik Häggblom, fredrik@agendaretail.com eller 073-333 55 46 Share