Retail Talk #11

Framtidens butik – Vad blir annorlunda?

Retail United bjuder in till frukostseminarium. Hör Andreas Broman, VD för Retail United, som under flera år arbetat med strategi och butiksutveckling, ge sin bild av hur morgondagens konsument och butik kommer att se ut.

När? Torsdag 18 november 08.30-09.30, frukost serveras från 08.00

Var? Hos Retail United. Repslagargatan 17B (nås även från Götgatan, ingång genom Brunogallerian)

Anmälan. Senast torsdag 11 november till info@retailunited.se. Begränsat antal platser, först till kvarn!


När restriktionerna lättar återgår förhoppningsvis saker och ting till det normala. Konsumenter kommer att kunna shoppa, äta och umgås som vanligt, samtidigt som inget är som det brukar.

Handeln, butiker och hur vi shoppar har förändrats i grunden. Det är lätt att tro all framtida handel kommer att ske online. Men innebar pandemin att den fysiska butiken är död? Svaret är både Ja och Nej. Den gamla butiken för transaktion är död. Men butiker för inspiration, kunskap och upplevelser går en ljus framtid till mötes. Det är i fysiska butiker vi kommer skapa lojalitet och bygga varumärke. Ett samspel mellan fysisk butik och digitala kanaler är den vinnande formeln för produkter och varumärken.

Men hur kommer morgondagens butik då att se ut? Vad förväntar sig konsumenterna? Och hur ska man veta om en fysisk butik är framgångsrik?

Välkommen till oss för svar på frågorna, och frukost förstås.

News